نتایج پیمایش ملی سلامت روان در سال 1390 نشان می دهد که حدود 23/6 درصد از جمعیت 15 تا 64 ساله کشور دچار اختلالات روانی و حدود 12/6 درصد مبتلا به افسردگی هستند(وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ،1390). سند تحول بنیادین در گزاره شماره 10 بیانیه ارزش ها ، نشاط را به عنوان یکی از گزاره های ارزشی نظام تعلیم و تربیت معرفی می کند. همچنین در فصل پنجم این سند، تربیت انسان سالم و بانشاط به عنوان یکی از اهداف کلان تعلیم و تربیت مطرح شده است (آموزش و پرورش ،1390) . اما متاسفانه با این وجود ، برنامه های درسی امروز در نظام تعلیم و تربیت رسمی ما که معمولا با عناوین و مطالب درسی همراهند و روش های تدریس غیر فعال را می طلبند ، نتیجه ای جز حافظه پروری به جای پرورش خلاقیت و ابتکار و شناخت استعداد ها نداشته و کودکان ما را با نوعی بی نشاطی مواجه ساخته اند(رضایی ، 1386).

تربیت ,تعلیم ,نظام ,نظام تعلیم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

لپ ----- ابر و باد نصب تجهیزات هشداردهنده اعلام حریق گرمایش برودت پارس پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان آموزش خیاطی سخت افزار جدید صبرم سر اومد