نتایج پیمایش ملی سلامت روان در سال 1390 نشان می دهد که حدود 23/6 درصد از جمعیت 15 تا 64 ساله کشور دچار اختلالات روانی و حدود 12/6 درصد مبتلا به افسردگی هستند(وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ،1390). سند تحول بنیادین در گزاره شماره 10 بیانیه ارزش ها ، نشاط را به عنوان یکی از گزاره های ارزشی نظام تعلیم و تربیت معرفی می کند. همچنین در فصل پنجم این سند، تربیت انسان سالم و بانشاط به عنوان یکی از اهداف کلان تعلیم و تربیت مطرح شده است (آموزش و پرورش ،1390) . اما متاسفانه با این وجود ، برنامه های درسی امروز در نظام تعلیم و تربیت رسمی ما که معمولا با عناوین و مطالب درسی همراهند و روش های تدریس غیر فعال را می طلبند ، نتیجه ای جز حافظه پروری به جای پرورش خلاقیت و ابتکار و شناخت استعداد ها نداشته و کودکان ما را با نوعی بی نشاطی مواجه ساخته اند(رضایی ، 1386).

تربیت ,تعلیم ,نظام ,نظام تعلیم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خندونک idehmedia M.u.s.i.c یک ماهی نمینویسد! ملودی روزانه High Resolution Lcd Panels,Cmo Lcd Modules Manufacturers China,High Power Led Driver Online تکنیکها و روشهای آموزش مشاوره و تبلیغ عشق و ازدواج 101